This Blog Dedicated To Golden Age Of Audio: Vintage HI-Fi Audio From The 60s, 70s,80s,90s.
My Pages
▼
Wednesday, 26 December 2012
Friday, 14 December 2012
Wednesday, 12 December 2012
Friday, 7 December 2012
Marantz 3250B Preamplifier
http://www.flickr.com/photos/48136705@N05/
1979
High End Preamp from the late 70's. It's the improved "B" version of the Model 3250. Very fine phono section.
The model 3250B incorporates a built-in MC (Moving Coil) phono preamp, a feature rarely seen in vintage audio pieces. Exceptional user comfort with all sounded controller options.
Sounds and looks good .
1979
High End Preamp from the late 70's. It's the improved "B" version of the Model 3250. Very fine phono section.
The model 3250B incorporates a built-in MC (Moving Coil) phono preamp, a feature rarely seen in vintage audio pieces. Exceptional user comfort with all sounded controller options.
Sounds and looks good .
Thursday, 22 November 2012
Friday, 26 October 2012
Friday, 5 October 2012
Wednesday, 3 October 2012
Monday, 10 September 2012
Thursday, 6 September 2012
Monday, 3 September 2012
Sunday, 22 July 2012
Wednesday, 6 June 2012
Monday, 28 May 2012
Sunday, 29 April 2012
Monday, 23 April 2012
Radiotehnika Simfonija
http://vef-rrr.ucoz.ru/index/radiotehnika_simfonija/0-124
Радиола «Simfonija» Сг2.021.039 состоит из 17-лампового AM/ЧМ приемника, стереофонического электропроигрывателя IIЭПУ-12-4-127В с полуавтоматическим включением, автовыключением, микролифтом и двух акустических колонок. Проигрыватель имеет 4 скорости вращения диска: 78, 45, 33.5 и 16.6 об/мин.
Радиола Simfonija позволяет прослушивать стереофонические передачи по принятой в СССР системе с полярной модуляцией и подавленной поднесущей в диапазоне УКВ при помощи специальной приставки (здесь ее схема). Приемник построен по принципу функциональных блоков, которых имеется 7: блок УКВ, блок ЭПУ, блок КСДВ, блок ПЧ, блок АПЧ, блок УНЧ и блок питания.
В каждой акустической колонке радиолы установлено по 4 громкоговорителя: низкочастотный 5ГД-3РРЗ, два среднечастотных 2ГД-28, высокочастотный 3ГД-15 и разделительные фильтры. Внешний вид этих колонок показан в авторской статье. Они похожи на колонки, разработанные для радиолы "Teika". Позднее появились колонки, показанные на фото вверху и на схеме. Для лучшего воспроизведения низших звуковых частот применена закрытая акустическая система с несколькими объемными резонаторами.
Технические характеристики:
Диапазоны:
ДВ: 2000 - 735 м (150 - 408 кГц); СВ: 571 - 187 м (525 - 1605 кГц); УКВ: 65.8 - 73 МГц (4.56 - 4.11 м);
КВ1: 25 м (11.7 - 12.0 МГц); КВ2: 31 м ( 9.5 - 9.8 МГц); КВ3: 41 м (7.1 - 7.3 МГц); КВ4: 49 м (5.9 - 6.2 МГц)
ПЧ АМ - 465 кГц
ПЧ ЧМ - 6.5 МГц
Чувствительность приемника при работе с внешней антенной и выходной мощности 50 мВт в диапазоне УКВ составляет 2 мкВ, в диапазонах ДВ, СВ и KB - 20 мкВ при отношении сигнал/шум 20 дБ
Чувствительность при работе с внутренней магнитной антенной в диапазонах ДВ и СВ - 1 мВ/м
Чувствительность приемника в фиксированном положении "местный прием" в диапазонах ДВ и СВ - 0.7 мВ
Ширина полосы пропускания приемника в тракте AM при ослаблении сигнала 6 дБ в положении "широкая полоса" - 12 кГц, в положении "узкая полоса" - 5 кГц; в тракте ЧМ ширина полосы пропускания - 140 кГц
Система АРУ обеспечивает изменение сигнала на выходе приемника 6,5 дБ при изменении сигнала на входе 60 дБ
Коэффициент автоматической подстройки частоты 15 раз
Максимальная мощность усилителей НЧ - 6 Вт
Диапазон воспроизводимых частот от 40...15000 Гц
Пределы регулировки тембра относительно частоты 1000 гц - 15 дБ
Чувствительность усилителя с гнезд звукоснимателя при номинальной выходной мощности 180 мВ
Уровень фона - 64 дБ
Потребляемая мощность 125 Вт.
Радиола имеет два варианта внешнего оформления. В одном электропроигрыватель расположен рядом с приемником, в другом - над ним
Размеры радиолы первого варианта 1085х285х345 мм, масса 28 кг; второго варианта 660х320х360 мм, масса 25 кг
Каждая звуковая колонка имеет размеры 450х1000х320 мм и весит 20 кг
http://vef-rrr.ucoz.ru/
Monday, 16 April 2012
Luxman L-550 integrated amplifier
http://photo.qip.ru/users/vintagist/96642141/
http://audio-database.com/LUXMANALPINE-LUXMAN/amp/l-550-e.html
Luxman L-550
Designed and produced before the Alpine "takeover / collaboration" and just before the DAD revolution, the L-550 did receive a "State of the Art" award in 1982 besides being selected as "Best Product" by Stereo Sound.
Most of the direct followers also became Stereo Sound "Best Product" : L-550X, L-560 and the successful L-540 and L-570.
All are versions of the same basic circuit : Single-Stage amplification, Duo-ßeta, plus-X, Circuit /S and Class A all the way, real hot Class A.
All did also sport something which was not to be discarded once the fad faded : double Heat-Pipes !
Power supply
Feeding all is a big 400VA EI transformer and two low-ESR 50V / 30,000µF 99,99% pure aluminium chemical caps.
Six windings feed separately the pre-driver, main Duo-ß, phono MM EQ amp, phono MM EQ Duo-ß, phono MC and protection / regulation / muting / pre-heating stages.
The power amp is fed separately from the secondary.
The necessary Heat-Pipes have vents top and bottom of the enclosure : 2x 50W of pure Class A produces heat, especially when idling current is to be set at 160mV for each channel !
The pre-Heating switch is used to get the L-550 reach its cruising speed while the power-on button is off ; current is cut from the final transistors but heats-up the rest of the circuit.
Single-Stage amplifier
As in all contemporary Luxmans, there is no second stage so the 1st stage uses a high Gm low-noise FET (for the MC input) with a 7mA current for the necessary gain.
If Duo-ßeta is used as usual in the power-supply, in the L-550, it also was implemented in the EQ phono section - that's Duo-ßeta Circuit /S.
Line level input reach the circuit where the "phono straight" mode starts, the latter bypassing the subsonic, high-cut, monitor and source selectors.
Unlike other contemporary LUX amps, the 9-turnover NF tone controls are not placed withing the power amp's main Duo-ßeta loop but the Linear Equalizer which can subtly tilt RIAA frequency response is.
The attenuator is a 2-gang 50kOhm pot sourced from, as always and for nearly everybody, ALPS, aka Alpine :)
Other features are... plenty :
Line-Phase sensor, front supplementray phono input, tape i/o and headphones output, three-way tape monitoring, 4-way tape dubbing, 6-position phono setting and warm-up indicator.
Plus pre/main i/o, all engraved front scripting and rosewood enclosure.
As for all of the L-550 series, the smaller models are, sonically, energetic bolids and the bigger models more relaxed providers : L-530 vs. L-550, L-530X vs. L-550X, L-535 vs. L-560 and L-540 vs. L-570.